Primul pas: iniţierea!
Sentimentul de mândrie încă îmi invadează corpul la amintirea noţiunilor mele de grade militare şi de jurăminte, cu care am fost familiarizată încă din frageda-mi pruncie. Şi poate daca nu aş fi participat la aproape toate depunerile de jurământ din cariera profesională a tatei şi la toate paradele militare din oraş, „Treceţi batalioane române Carpaţii” nu mi-ar fi provocat suspine şi nici nu mi-ar fi declanşat simţul patriotic.
Pasul doi: aprofundarea subiectului!
Spaţiu temporal - clasa a IV-a.
- Fascinaţie pentru lecţiile despre strămoşii neamului.
- Întâia conştientizare a profundei naturi naţionaliste. (naţionalistă, nu patriotă. gratitudine eternă, Cioran).
- Realizarea faptului că, deşi mai puţin aspectoşi, mai murdari, cu haine mai puţin fashionable, dacii erau mai impresionanţi decât romanii.
Pasul trei: familiarizarea cu fetişhul!
Spaţiu temporal - clasa a VI-a.
- apariţia primelor urme de intoleranţă etnică
- primele indicii de fascinaţie pentru uniformele militare.
Pasul patru: stabilirea unor modele!
Spaţiu temporal : clasa a VIII-a.
- Singurul elev din clasă care alesese să dea capacitatea la istorie.
- Fascinaţie aproape utopică pentru uniformele militare.
- Modelul lui Fât - Frumos: Alexandru Ioan Cuza.
Pasul cinci: recunoaşterea instalării permanente şi irevocabile a fetişhului!
Spaţiul temporal: liceu.
- Definitivarea sistemului de valori incluzând intoleranţa etnică.
- Descoperirea fascinaţiei primordiale pentru uniformele din timpul primului război mondial
- Elaborarea unui proiect teoretic, de înlocuire a partenerului lui Barbie, Ken, cu replica fidelă a lui Cuza.
- Stabilirea unui adevăr universal: Cuza a fost singurul bărbat adevărat!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu